«Παραπλανητική» η μελέτη για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος», υποστηρίζει ο Μ. Χρυσομάλλης

«Παραπλανητική» η μελέτη για το «Καλαμάτα-Ριζόμυλος», υποστηρίζει ο Μ. Χρυσομάλλης

Tην παράταση της διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, του τμήματος Καλαμάτα-Ριζόμυλος, πέραν της 6ης Μαΐου όπως έχει προσδιοριστεί, ζήτησε μιλώντας σήμερα στην ΕΡΤ Καλαμάτας, ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Μίλτος Χρυσομάλλης.

Ο κ.Χρυσομάλλης υποστήριξε μάλιστα πως η κατατεθείσα μελέτη είναι ελλειπής έως παραπλανητική, μια και σύμφωνα με τη γνωστή του θέση, ολοκληρωμένη είναι μόνο η μελέτη της παραλιακής χάραξης, η οποία –όπως τονίζει- δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως έχει πληρωθεί 2 φορές με χρήματα του ελληνικού λαού. Ο βουλευτής υπογράμμισε πως εντοπίζει αρκετά στοιχεία και ελλείψεις που αυτοϋπονομεύουν τη επιλογή για την αναβάθμιση του υπάρχοντος δρόμου Καλαμάτας-Μεσσήνης-Ριζόμυλου, έναντι της κατασκευής νέου παραλιακού άξονα.

Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από το πολιτικό γραφείο του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας καταγράφονται τα εξής:

Την παράταση της διαβούλευσης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος», πέραν της 6ης Μαΐου, ζήτησε την Τρίτη 7/4/2020 με Ερώτηση του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Μίλτος Χρυσομάλλης, στηρίζοντας έμπρακτα το σχετικό αίτημα του Δημάρχου Μεσσήνης Γιώργο Αθανασόπουλου προς τον αρμόδιο υπουργό. Όπως σημειώνει ο Μεσσήνιος βουλευτής, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα και των σοβαρών περιορισμών που έχει επιφέρει, η παράταση του χρόνου διαβούλευσης της Μ.Π.Ε. θα εξυπηρετήσει την αρτιότερη διαβούλευση, ενημέρωση και λήψη των σχετικών αποφάσεων από τα συλλογικά όργανα του Δήμου, αλλά θα επιτρέψει επίσης να εκφραστεί καλύτερα και η γνώμη των τοπικών κοινωνιών, σε ένα θέμα μεγάλης σημασίας, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιπαραθέσεις.

Πέραν την παράτασης, ο Μίλτος Χρυσομάλλης καταδεικνύει μια σειρά σημαντικών ελλείψεων που παρουσιάζει η Μ.Π.Ε., ζητώντας από τον Υπουργό αναλυτικές διευκρινίσεις, προτού προχωρήσει η έγκρισή της. Σημειώνει ότι οι οριζοντιογραφίες και οι μηκοτομές στη μελέτη χρονολογούνται από το 2017, ενώ παράλληλα απουσιάζουν διατομές σε χαρακτηριστικές θέσεις κατά μήκος του άξονα και αντί αυτών εμφανίζονται τυπικές διατομές ανά υπό μελέτη τμήμα. Με άλλα λόγια, δηλαδή απουσιάζει ο οριστικός σχεδιασμός του έργου επί τοπογραφικού υποβάθρου, άρα απουσιάζει το ΤΕΛΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, το οποίο, εντέλει, σηματοδοτεί και το εύρος των απαλλοτριώσεων, κάτι που επιβάλλεται να υπάρχει σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4014/2011.

Επιπλέον, ακόμα και με απλή σύγκριση μέσω ανάγνωσης δορυφορικών φωτογραφιών από δωρεάν εργαλεία στο διαδίκτυο (π.χ. Google Earth) διαπιστώνεται ότι κτίσματα παρακείμενα της υφιστάμενης οδού, μεταγενέστερα του έτους 2013, δεν εμφανίζονται στα συνοδευτικά σχέδια, αποδεικνύοντας ότι η Μ.Π.Ε. δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση μετά το έτος 2013, η οποία όπως είναι αντιληπτό δεν είναι ίδια με ότι ισχύει σήμερα!

Τέλος, σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η προς έγκριση Μ.Π.Ε. ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ αναλυτικούς πίνακες και σχέδια, βάση των οποίων να τεκμηριώνονται τα δεδομένα και το κόστος του έργου και να είναι έτσι δυνατή και η σύγκρισή της με την ήδη από το 2013 αδειοδοτημένη και πλήρως κοστολογημένη παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα-Ριζόμυλος. Αυτό άλλωστε είχε ζητήσει και με σχετικό έγγραφο ήδη από το 2018 το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών

Η κατατεθείσα Μ.Π.Ε. είναι ελλιπής έως παραπλανητική. Ολοκληρωμένη είναι μόνο η μελέτη της παραλιακής χάραξης, η οποία ας μη ξεχνάμε έχει πληρωθεί 2 φορές με χρήματα του ελληνικού λαού. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη τόσο η παράταση της διαβούλευσης, όσο και οι διευκρινίσεις των ελλείψεων. Η κοινή λογική επιβάλλει την επόμενη μέρα της υγειονομικής κρίσης που ζούμε, να προχωρήσουμε στην υλοποίηση έργων πανέτοιμων μελετητικά ώστε να δοθεί άμεσα οικονομική ανάσα και να έχουμε γρήγορη ανάταξη της οικονομίας. Αυτά είναι η παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα – Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος – Σουληνάρι, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι μελέτες για τα υπόλοιπα τμήματα.

www.ert.gr

Αποποίηση ευθύνης

Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.

Δείτε ακόμα - Τελευταίες ειδήσεις