Μεγάλα ονόματα από το διεθνές και το εγχώριο πολιτιστικό γίγνεσθαι, όπως η οσκαρική ηθοποιός Τίλντα Σουίντον, η Πάτι Σμιθ, η Λόρα Τζέιν Γκρέις αλλά και ο Θόδωρος Τερζόπουλος, ο Δημήτρης Καραζντάς, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, ο Γιάννης Αγγελάκας και η Λένα Πλάτωνος, παραστάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα, από θέατρο, μουσική και χορό, μέχρι κινηματογράφο, εικαστικά και λογοτεχνία, δράσεις στην ελληνική περιφέρεια αλλά και στο εξωτερικό περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Με το βλέμμα επικεντρωμένο στην σύγχρονη εποχή, τις προσκλήσεις αλλά και τις τρομακτικές μεταβολές της, με σεβασμό σε κάθε είδους ιδιαιτερότητα και επιλογή, η τέχνη γίνεται όχημα ενημέρωσης, εμβάθυνσης αλλά και έκφρασης συναισθημάτων και ψυχαγωγίας.
Όπως με νόημα υπογραμμίζει εξάλλου ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου «οι παραστάσεις, οι χορογραφίες, η μουσική, το σύνολο των δράσεων οι οποίες εντάσσονται στο φετινό πρόγραμμα της Στέγης ανταποκρίνονται σε ένα όραμα που προτείνει έναν τρόπο ζωής. Και αυτό, επειδή πολιτισμός είναι η αντίσταση στα στερεότυπα, η διεκδίκηση της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης, η πυροδότηση συζητήσεων, οι συνδέσεις ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες, η ανάδειξη παραδειγμάτων που μπορούν να εμπνεύσουν».
Η Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, πάλι, δίνει έμφαση στον καταλυτικό ρόλο της τέχνης στην συλλογική και ατομική έκφραση, στον συνδυασμό της περισυλλογής με το αίσθημα της ευφορίας:«Και τώρα, τι κάνουμε; Δεν περιμένουμε. Ούτε συνεχίζουμε αμέριμνοι. Μιλάμε και φωνάζουμε για τις πληγές, που πρέπει να τις νιώθουμε όλες και δικές μας. Και εκεί που λες “τι να σου κάνει και η τέχνη”, έρχεται η στιγμή που τη χρειαζόμαστε, για να βρούμε τις λέξεις, για να δώσουμε όνομα σε ό,τι σκληρό και ακατανόητο σαρώνει τις ζωές μας, για να βρει διέξοδο το συναίσθημα και να μη γίνει σιωπή ούτε βία. Και η χαρά; Αυτή η αναγκαία, η αβίαστη χαρά, που κάπως μας έλειψε, πού θα χωρέσει; Όσο και όπως μπορούμε, της ανοίγουμε δρόμο. Για να μη συνηθίσουμε το σκοτάδι. Για να μας υψώσει. Δύσκολο να σκέφτεσαι και να χαίρεσαι μαζί. Γι’ αυτό παίρνουμε τα βουνά, όλοι μαζί, στήνουμε παγανιστικές γιορτές και χορεύουμε μέχρι το πρωί. Γιατί, στο τέλος, πρέπει να νικάει η ζωή».
ΘΕΑΤΡΟ
Για μία ακόμη χρονιά η τέχνη του θεάτρου πρωταγωνιστεί στη Στέγη με πολλούς και ανατρεπτικούς τρόπους. Ο Δημήτρης Καραντζάς παρουσιάζει από τις 30 Σεπτεμβρίου τη νέα του παράσταση, «Το Σπίτι», μια περφόρμανς – παραβολή για τη βία, τον εθισμό στην εικόνα και την κατάργηση των ψευδαισθήσεων ή, αλλιώς, για την πραγματικότητα που, ό,τι κι αν κάνεις για να την αποφύγεις, αργά ή γρήγορα θα έρθει να σε βρει ενώ ο Simon McBurney και η ομάδα Complicité επιστρέφουν στη Στέγη, με μια παράσταση-αποθέωση του σωματικού θεάτρου και της πολυφωνικής αφήγησης, το « Οδήγησε το αλέτρι σου πάνω από τα οστά των νέκρων» (4 -7/10) που είναι βασισμένο στο μυθιστόρημα της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας Όλγκα Τορκάτσουκ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελετουργική περφόρμανς «Ενσαρκώνοντας τον Παζολίνι» στην οποία πρωταγωνιστεί η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Τίλντα Σουίντον – εμπνεύστρια της ιδέας μαζί με τον επιμελητή και ιστορικό μόδας Olivier Saillard – και επικεντρώνεται στα κοστούμια των διασημότερων ταινιών του σπουδαίου Ιταλού σκηνοθέτη. Θα φιλοξενηθεί στη Στέγη από τις 11 έως τις 16 Δεκεμβρίου.
Μια συναρπαστική σύγχρονη τραγωδία με ένα απροσδόκητο φινάλε είναι η νέα παράσταση «Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις τους φασίστες» του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες, καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, που θα παρουσιαστεί από τις 4 έως τις 8 Δεκεμβρίου.
Ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία ισορροπεί η νέα καλλιτεχνική πρόταση των σκηνοθετών Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη με τίτλο «Romaland – Μια φορά κι έναν καιρό ήταν και δεν ήταν» (2 -26/11/2023). Πρόκειται για μια βαθιά και ουσιαστική ματιά στην κοινωνία των Ρομά, στην ιστορία τους και στον σημερινό τρόπο ζωής και αντιμετώπισής τους.
O σύγχρονος Πολωνός σκηνοθέτης, ο Λούκας Ταρκόβσκι, επιστρέφει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης με το «Rohtko» για τρεις παραστάσεις, μετά την εκστατική υποδοχή της παράστασης πέρυσι τον Μάιο. Μια παράσταση-υπερθέαμα, που στα όρια θεάτρου, σινεμά και video art, μια εικονοκλαστική παράσταση-βουτιά στο άδυτο της σύγχρονης τέχνης, με τον εξπρεσιονιστή Mark Rothko στο επίκεντρο και αφορμή τη διασημότερη υπόθεση απάτης στην ιστορία της τέχνης. Παράλληλα, μάς καλεί στο «Respublica» μια απροσδόκητη παράσταση που συνδυάζει θέατρο, techno μουσική, περφόρμανς-εγκατάσταση, χορό, σινεμά, εικαστικές τέχνες και dj-set και θα φιλοξενηθεί στις παρυφές της Αττικής, μέσα σε λιβάδια, με τους θεατές απολύτως ελεύθερους να καθίσουν σε ένα σημείο ή να περιπλανιούνται διαρκώς, επιλέγοντας να χάσουν/να χαθούν στην ιστορία, να δειπνήσουν με τους ηθοποιούς, να ακολουθήσουν τους κάμεραμαν ή να χορέψουν μέχρι τελικής πτώσης
Το εμβληματικό έργο του Σάμιουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Γκοντό» παρουσιάζει, μέσα από την δική του, ανατρεπτική σκηνοθετική ματιά ο Θόδωρος Τερζόπουλος (15-19/5/2024) ενώ το θέατρο και ο χορός συμπορεύονται και στη νέα διεθνή συμπαραγωγή του Ευριπίδη Λασκαρίδη «Lapis Lazuli» (4-21/4/2024) που επικεντρώνεται στην υπαρξιακή μας σχέση με τον φόβο και τον τρόμο και επιζητά να εξερευνήσει μια σειρά από δίπολα, όπως το υλικό με το πνευματικό, το ονειρικό με το εφιαλτικό και το συνειδητό με το ασυνείδητο, κατασκευάζοντας έτσι επί σκηνής ένα πυκνό πλέγμα αντιθέσεων.
The post Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Τίλντα Σουίντον, Πάτι Σμιθ, Αγγελάκας και πολλοί πολλοί ακόμα σημαντικοί καλλιτέχνες στη σκηνή της appeared first on kontranews.gr - Τελευταίες εξελίξεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο..
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.