ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΝΑΛΕ – ΤΙ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΙΚΟΣΙ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΚΡΟΤΟΥΣ ΨΙΘΥΡΟΥΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
Δούκας, Μελέτης, Λάμπρος, Λενιώ, Ασημίνα, Δρόσω, Μιλτιάδης, Θωμάς, Αγορίτσα, Μυρσίνη, Προύσαλης, Πηνελόπη, Θεοδοσία, Ανέτ, Ρίζω… Μια σειρά από ονόματα –αυτά και πολλά άλλα– έχουν μπει στις συζητήσεις των Ελλήνων, αλλά και στις
στήλες περιοδικών και εφημερίδων, στις αναρτήσεις ιστοσελίδων και στις πρωινές «αναλύσεις» τηλεοπτικών εκπομπών. Οι Άγριες Μέλισσες είναι το πιο επιτυχημένο σίριαλ των τελευταίων ετών –ίσως δέκα, ίσως περισσότερων. Σεναριακά δεν είναι ό,τι καλύτερο, καθώς υπάρχουν αφέλειες, εύκολες λύσεις, αφηγηματικά άλματα, απιθανότητες (λόγου χάρη ένας κρεμασμένος που τινάζει τα πόδια καθώς αιωρείται, αλλά επιζεί), ενδυματολογικές ανακολουθίες (όπως γραβάτες στο καφενείο του χωριού ή ακόμα και στα υπνοδωμάτια), όμως στο είδος που υπηρετεί είναι άριστο. Δεν κολλάει στην πλοκή του, επιταχύνει τις εξελίξεις, απλώνεται σε πολλά θέματα –ακόμα και πολιτικά της εποχής–, έχει διαρκείς εκπλήξεις, καλογραμμένους διαλόγους και προσεκτικά σκιαγραφημένους χαρακτήρες.
Η σειρά, πέρα από τη σκηνοθεσία, ξεχωρίζει πάνω για τις εξαιρετικές ερμηνείες: Διδασκάλου, Τρίγγου, Κίτσου, Κακούρης, Στάνκογλου καταπλήσσουν στους ρόλους τους, ενώ πολύ ψηλά κινείται η ερμηνεία των περισσότερων από όλους τους άλλους.
«Τροφή» για περιοδικά-εφημερίδες
Το σίριλαλ –που μετά την επανεκκίνησή του, όταν πέρασαν οι περιορισμοί της πανδημίας, έδειξε ότι μπορεί να έχει υψηλή τηλεθέαση και χωρίς τις, συχνά καυτές, ερωτικές σκηνές– δίνει πολλή δημοσιογραφική τροφή. Περιοδικά κυρίως, αλλά και σάιτ, συναγωνίζονται για το ποιο θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες στις εξελίξεις. Προφανώς η παραγωγή παίζει καλά το παιχνίδι των διαρροών. Μέσα από αυτές γίνονται γνωστά τα δρώμενα που θα ακολουθήσουν, αλλά υπάρχουν και κρυφά χαρτιά. Λόγου χάρη, η «αυτοκτονία» του Μελέτη ήταν μια εξέλιξη που, από όσα διαβάσαμε, δεν είχε γραφτεί πουθενά και όταν βγήκε στην οθόνη ξάφνιασε δίνοντας έναν ακόμα δραματικό τόνο.
Τώρα, μέσα από τις στήλες περιοδικών γνωστοποιούνται οι όποιες αποχωρήσεις ηθοποιών, η διακοπή ρόλων, το φινάλε που προγραμματίζεται γι’ αυτήν την τηλεοπτική περίοδο κ.ά. Αυτό, βέβαια, δεν δεσμεύει τους/τις σεναριογράφους (υπάρχει ομάδα, με επικεφαλής τη Μελίνα Τσαμπάνη) να ακολουθήσουν απαραιτήτως ό,τι έχει γραφτεί στα περιοδικά. Άλλωστε συχνά στα σίριαλ δεν γνωρίζουν την εξέλιξη, και πολύ περισσότερο το φινάλε, ακόμα και οι ίδιοι οι δημιουργοί τους. Σε πολλές περιπτώσεις οι εξελίξεις διαμορφώνονται «εν κινήσει», δηλαδή ενώ κυλάει η ιστορία.
Η περίπτωση των Ψίθυρων Καρδιάς
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Ψίθυρων Καρδιάς, του σίριαλ που έσπασαν τα μηχανάκια των τηλεμετρήσεων στα τέλη της δεκαετίας του ΄90. Είχε συμβεί και τότε κάτι ανάλογο –ίσως και πιο δυνατό – με ό,τι συμβαίνει τώρα γύρω από τις Άγριες Μέλισσες. Πολλές συζητήσεις, προβολές και αναζητήσεις των εξελίξεων. Εφημερίδες και περιοδικά έγραψαν –ως «αποκλειστικά» ενημερωμένες– ποιο θα ήταν το φινάλε στον έρωτα του «μπαλαμού» με την τσιγγάνα. Ένα φινάλε που συνεχώς άλλαζε. Λίγο καιρό πριν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, οι σεναριογράφοι της σειράς, Ειρήνη Ριτσώνη-Μπομπόλου και Σταύρος Αβδούλος, κυκλοφόρησαν τους Ψίθυρους Καρδιάς σε βιβλίο (εκδόσεις Λιβάνη). Πάρα πολλοί έσπευσαν να το προμηθευτούν για να μάθουν το τέλος της ιστορίας και οι δημοσιογράφοι των περιοδικών να τη γράψουν. Στις συσκέψεις των συντελεστών της σειράς (σκηνοθέτης ο Μανούσος Μανουσάκης) είχαν σχεδιαστεί 2-3 καταλήξεις της υπόθεσης. Καμία δεν ήταν αυτή του βιβλίου. Φυσικά, ούτε εκείνη που επελέγη τελικά για να ολοκληρωθεί το πολυσυζητημένο σίριαλ.
Δούκας, Μελέτης, Λάμπρος, Λενιώ, Ασημίνα, Δρόσω, Μιλτιάδης, Θωμάς, Αγορίτσα, Μυρσίνη, Προύσαλης, Πηνελόπη, Θεοδοσία, Ανέτ, Ρίζω… Μια σειρά από ονόματα –αυτά και πολλά άλλα– έχουν μπει στις συζητήσεις των Ελλήνων, αλλά και στις
στήλες περιοδικών και εφημερίδων, στις αναρτήσεις ιστοσελίδων και στις πρωινές «αναλύσεις» τηλεοπτικών εκπομπών. Οι Άγριες Μέλισσες είναι το πιο επιτυχημένο σίριαλ των τελευταίων ετών –ίσως δέκα, ίσως περισσότερων. Σεναριακά δεν είναι ό,τι καλύτερο, καθώς υπάρχουν αφέλειες, εύκολες λύσεις, αφηγηματικά άλματα, απιθανότητες (λόγου χάρη ένας κρεμασμένος που τινάζει τα πόδια καθώς αιωρείται, αλλά επιζεί), ενδυματολογικές ανακολουθίες (όπως γραβάτες στο καφενείο του χωριού ή ακόμα και στα υπνοδωμάτια), όμως στο είδος που υπηρετεί είναι άριστο. Δεν κολλάει στην πλοκή του, επιταχύνει τις εξελίξεις, απλώνεται σε πολλά θέματα –ακόμα και πολιτικά της εποχής–, έχει διαρκείς εκπλήξεις, καλογραμμένους διαλόγους και προσεκτικά σκιαγραφημένους χαρακτήρες.
Η σειρά, πέρα από τη σκηνοθεσία, ξεχωρίζει πάνω για τις εξαιρετικές ερμηνείες: Διδασκάλου, Τρίγγου, Κίτσου, Κακούρης, Στάνκογλου καταπλήσσουν στους ρόλους τους, ενώ πολύ ψηλά κινείται η ερμηνεία των περισσότερων από όλους τους άλλους.
«Τροφή» για περιοδικά-εφημερίδες
Το σίριλαλ –που μετά την επανεκκίνησή του, όταν πέρασαν οι περιορισμοί της πανδημίας, έδειξε ότι μπορεί να έχει υψηλή τηλεθέαση και χωρίς τις, συχνά καυτές, ερωτικές σκηνές– δίνει πολλή δημοσιογραφική τροφή. Περιοδικά κυρίως, αλλά και σάιτ, συναγωνίζονται για το ποιο θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες στις εξελίξεις. Προφανώς η παραγωγή παίζει καλά το παιχνίδι των διαρροών. Μέσα από αυτές γίνονται γνωστά τα δρώμενα που θα ακολουθήσουν, αλλά υπάρχουν και κρυφά χαρτιά. Λόγου χάρη, η «αυτοκτονία» του Μελέτη ήταν μια εξέλιξη που, από όσα διαβάσαμε, δεν είχε γραφτεί πουθενά και όταν βγήκε στην οθόνη ξάφνιασε δίνοντας έναν ακόμα δραματικό τόνο.
Τώρα, μέσα από τις στήλες περιοδικών γνωστοποιούνται οι όποιες αποχωρήσεις ηθοποιών, η διακοπή ρόλων, το φινάλε που προγραμματίζεται γι’ αυτήν την τηλεοπτική περίοδο κ.ά. Αυτό, βέβαια, δεν δεσμεύει τους/τις σεναριογράφους (υπάρχει ομάδα, με επικεφαλής τη Μελίνα Τσαμπάνη) να ακολουθήσουν απαραιτήτως ό,τι έχει γραφτεί στα περιοδικά. Άλλωστε συχνά στα σίριαλ δεν γνωρίζουν την εξέλιξη, και πολύ περισσότερο το φινάλε, ακόμα και οι ίδιοι οι δημιουργοί τους. Σε πολλές περιπτώσεις οι εξελίξεις διαμορφώνονται «εν κινήσει», δηλαδή ενώ κυλάει η ιστορία.
Η περίπτωση των Ψίθυρων Καρδιάς
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Ψίθυρων Καρδιάς, του σίριαλ που έσπασαν τα μηχανάκια των τηλεμετρήσεων στα τέλη της δεκαετίας του ΄90. Είχε συμβεί και τότε κάτι ανάλογο –ίσως και πιο δυνατό – με ό,τι συμβαίνει τώρα γύρω από τις Άγριες Μέλισσες. Πολλές συζητήσεις, προβολές και αναζητήσεις των εξελίξεων. Εφημερίδες και περιοδικά έγραψαν –ως «αποκλειστικά» ενημερωμένες– ποιο θα ήταν το φινάλε στον έρωτα του «μπαλαμού» με την τσιγγάνα. Ένα φινάλε που συνεχώς άλλαζε. Λίγο καιρό πριν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, οι σεναριογράφοι της σειράς, Ειρήνη Ριτσώνη-Μπομπόλου και Σταύρος Αβδούλος, κυκλοφόρησαν τους Ψίθυρους Καρδιάς σε βιβλίο (εκδόσεις Λιβάνη). Πάρα πολλοί έσπευσαν να το προμηθευτούν για να μάθουν το τέλος της ιστορίας και οι δημοσιογράφοι των περιοδικών να τη γράψουν. Στις συσκέψεις των συντελεστών της σειράς (σκηνοθέτης ο Μανούσος Μανουσάκης) είχαν σχεδιαστεί 2-3 καταλήξεις της υπόθεσης. Καμία δεν ήταν αυτή του βιβλίου. Φυσικά, ούτε εκείνη που επελέγη τελικά για να ολοκληρωθεί το πολυσυζητημένο σίριαλ.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.