Ποια είναι τελικά η ιδανική διάρκεια ύπνου

Ποια είναι τελικά η ιδανική διάρκεια ύπνου

Ο συστηματικός ύπνος για 7 ώρες κάθε βράδυ συνδέθηκε με καλύτερη γνωστική λειτουργία και πνευματική υγεία για μεσήλικες, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι διαταραχές ύπνου είναι κοινές σε μεγαλύτερη ηλικία και προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει συσχέτιση ανάμεσα στον υπερβολικό ή στο πολύ λίγο ύπνο και αύξηση κινδύνου γνωστικής παρακμής. Ωστόσο, ο ιδανικός χρόνος ύπνου δεν έχει περιγραφεί καλά, σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, όπως γράφει και το News4Health.gr.

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Nature Aging, η ομάδα επιστημόνων από την Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο αναθεώρησε δεδομένα από την Biobank του Η.Β. Μία εθνική βάση δεδομένων για άτομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, που περιλαμβάνει γνωστικές εκτιμήσεις, ερωτηματολόγια πνευματικής υγείας και δεδομένα εικόνων εγκεφάλου, καθώς και γενετικές πληροφορίες.

Ο ύπνος είναι σημαντικός για την φυσική και ψυχολογική υγεία και επίσης έχει προστατευτική λειτουργία για τα νεύρα, καθαρίζοντας τα περιττά προϊόντα του εγκεφάλου, γράφουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Ο πληθυσμός της μελέτης περιελάμβανε 498.277 συμμετέχοντες, ηλικίας 38-73 ετών, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια οθόνης αφής σχετικά με τη διάρκεια του ύπνου μεταξύ 2006 και 2010. Η μέση ηλικία κατά την έναρξη ήταν 56, 5 έτη, το 54% ήταν γυναίκες και η μέση διάρκεια ύπνου ήταν 7, 15 ώρες.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης δεδομένα απεικόνισης εγκεφάλου και γενετικά δεδομένα από 39.692 συμμετέχοντες το 2014 για να εξετάσουν τις σχέσεις μεταξύ της διάρκειας του ύπνου και της δομής του εγκεφάλου και μεταξύ της διάρκειας του ύπνου και του γενετικού κινδύνου.

Επιπλέον, 156.884 συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο ψυχικής υγείας παρακολούθησης την 2016-2017 για να αξιολογήσουν τις διαχρονικές επιπτώσεις του ύπνου στην ψυχική υγεία.

Δεν κάνει καλό ούτε ο λίγος ούτε ο πολύς ύπνος

Τόσο ο υπερβολικός όσο και ο ανεπαρκής ύπνος συσχετίστηκαν με μειωμένη γνωστική απόδοση, που αποδεικνύεται από την καμπύλη σχήματος U που βρήκαν οι ερευνητές στην ανάλυση δεδομένων τους, η οποία χρησιμοποίησε τετραπλές συσχετίσεις.

Συγκεκριμένες γνωστικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της αντιστοίχισης ζευγαριών, της δημιουργίας μονοπατιών, της μελλοντικής μνήμης και του χρόνου αντίδρασης, επηρεάστηκαν σημαντικά με πάρα πολύ ή πολύ λίγο ύπνο, ανέφεραν οι ερευνητές.

«Αυτό κατέδειξε τη θετική συσχέτιση τόσο της ανεπαρκούς όσο και της υπερβολικής διάρκειας ύπνου με την κατώτερη απόδοση στις γνωστικές εργασίες».

Όταν οι ερευνητές ανέλυσαν τη συσχέτιση μεταξύ της διάρκειας του ύπνου και της ψυχικής υγείας, η διάρκεια του ύπνου έδειξε επίσης μια συσχέτιση σχήματος U με συμπτώματα άγχους, κατάθλιψης, ψυχικής δυσφορίας, μανίας και αυτοτραυματισμού, ενώ η ευημερία έδειξε ένα ανεστραμμένο σχήμα U.

Όλες οι συσχετίσεις μεταξύ της διάρκειας του ύπνου και της ψυχικής υγείας ήταν στατιστικά σημαντικές μετά τον έλεγχο για συγκεχυμένες μεταβλητές (P .001).

«Αυτή η μελέτη είναι σημαντική επειδή έδειξε ότι τόσο ο ανεπαρκής όσο και ο υπερβολικός ύπνος συσχετίστηκαν με αλλαγές στη γνωστική και ψυχική υγεία. Υποστήριξε προηγούμενες παρατηρήσεις της γνωστικής παρακμής και των διαταραχών ψυχικής υγείας που συνδέονται με διαταραγμένο ύπνο.

Αλλά αυτή η μελέτη είναι μοναδική επειδή παρέχει δεδομένα που υποστηρίζουν τη βέλτιστη διάρκεια ύπνου 7 ωρών και τις κακές επιπτώσεις τόσο της ανεπαρκούς όσο και της υπερβολικής διάρκειας ύπνου» δήλωσε σε συνέντευξη ο Noel Deep, MD, γενικός παθολόγος στην ομαδική πρακτική στο Antigo, Wisc., ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

ΠΗΓΗ: medscape

#ΥΠΝΟΣ #ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Αποποίηση ευθύνης

Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.

Δείτε ακόμα - Τελευταίες ειδήσεις