Οι Ferrari 250 GTO θεωρούνται ίσως τα πιο περιζήτητα αυτοκίνητα στον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα τέτοιο μοντέλο κατέχει τον τίτλο του ακριβότερου αυτοκινήτου όλων των εποχών, καθώς η πώλησή του το 2018 είχε αποφέρει 48,405 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ. Στις 13 Νοεμβρίου 2023 μπορεί ωστόσο να αλλάξει ο τίτλος …χέρια, καθώς τότε θα βγάλει ο γνωστός οίκος RM Sotheby’s σε δημοπρασία ένα ίδιο μοντέλο, που ενδέχεται να πιάσει ακόμη και τα 60 εκατομμύρια δολάρια με βάση τις προδιαγραφές και την ιστορία του.
Πρόκειται για μία από τις μόλις 34 GTO με αμάξωμα Tipo του 1962, η οποία δεν εφοδιάστηκε από το εργοστάσιο με τρίλιτρο V12 μοτέρ 300 ίππων, όπως συνέβαινε συνήθως, αλλά με έναν V12 τεσσάρων λίτρων, εναρμονισμένο με τους νέους αγωνιστικούς κανονισμούς του 1962. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν πωλήθηκε σε κάποιον πλούσιο ιδιώτη οδηγό αγώνων, αλλά ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο, το οποίο αξιοποίησε η ιταλική μάρκα για την αγωνιστική ομάδα Scuderia Ferrari.
Ο πρώτος αγώνας του πανέμορφου αυτοκινήτου ήταν το 1962 τα «Χίλια Χιλιόμετρα του Νίρμπουργκρινγκ», όπου νίκησε στην κατηγορία του και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη. Η Ferrari εξόπλισε το «κόκκινο διαμάντι» της με ακόμη ισχυρότερο μοτέρ περίπου 390 ίππων ενόψει του θρυλικού 24ωρου Αγώνα του Λε βαν, ενώ το εφοδίασε πρόσθετα με μικρά φώτα κάτω από τα φλας στα φτερά, τα οποία παραμένουν στη θέση τους ακόμη και σήμερα.
Ακολούθως, επανέφερε η Ferrari την σπάνια 250 GTO στις κανονικές προδιαγραφές των υπολοίπων και την πούλησε σε έναν ιδιώτη. Στο πλαίσιο αυτών των εργασιών αντικαταστάθηκε το ισχυρότερο μοτέρ από έναν τρίλιτρο βενζινοκινητήρα, που λειτουργεί ακόμα κάτω από το καπό του αυτοκινήτου. Το υπέροχο μοντέλο πέρασε από τα χέρια διαφόρων ιδιοκτητών και τελικά κατέληξε το 1985 σε έναν αμερικανό συλλέκτη στο Οχάιο των ΗΠΑ, με τον οποίο συμμετείχε σε αγώνες κλασικών αυτοκινήτων και σε διαγωνισμούς, όπου κατέκτησε σημαντικές διακρίσεις, όπως την πρώτη θέση το 2011 στα καλλιστεία ομορφιάς Amelia Island Concours d’Elegance. Ο Αμερικάνος διατήρησε όλα αυτά τα χρόνια τη συλλεκτική Ferrari 250 GTO στην κατοχή του και τώρα αποφάσισε να την πουλήσει μέσω του οίκου RM Sotheby’s.
Στη δημοπρασία αναμένεται να πέσουν κορμιά, επειδή το αυτοκίνητο συνοδεύεται με αυθεντικά εργοστασιακά έγγραφα, μεταξύ των οποίων τα σχέδια αναβάθμισης για τους αγώνες στο Νίρμπουργκρινγκ και στο Λε Μαν, όπως επίσης της ανακατασκευής της 250 GTO αργότερα.
Η Ferrari 250 GTO αποτελούσε μία μετεξέλιξη της 250 GT Short Wheelbase Berlinetta (SWB) και το στυλάτο και δυναμικό της αμάξωμα προέκυψε μέσα από την εξέλιξη σε αεροδυναμική σήραγγα. Οι Ιταλοί κατάφεραν μάλιστα να περιορίσουν το βάρος της, καθώς ζύγιζε τελικά λιγότερα κιλά από την SWB, αν και διέθετε μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.