Η ΕΡΤ, συνεχίζoντας τη σταθερή και έντονη παρουσία της στα πολιτιστικά δρώμενα, συμμετέχει ενεργά στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που διεξάγεται από 5 έως 15 Μαρτίου, με 17 ελληνικά ντοκιμαντέρ, στα οποία είτε υπογράφει την παραγωγή είτε είναι συμπαραγωγός ή υποστηρίκτρια.
Ειδικότερα, φέτος η ΕΡΤ συμμετέχει με 6 δικά της προγράμματα -1 εκ των οποίων εντάσσεται στο επίσημο πρόγραμμα-, με 6 μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ που συγχρηματοδοτούνται από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση μέσω του προγράμματος του 1,5% και με 5 ντοκιμαντέρ ως υποστηρίκτρια.
Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολής των ταινιών με τις οποίες συμμετέχει η ΕΡΤ
- Ως παραγωγός
Στο Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ
Μόνος στο δάσος του Λευτέρη Φυλακτού
Ο Κωνσταντίνος Πίττας ταξίδεψε σε όλη την Ευρώπη από το 1984 έως το 1989 και έβγαλε 30.000 ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Στόχος του ήταν να δει τους Ευρωπαίους πίσω από τις δύο πλευρές του «Σιδηρού Παραπετάσματος». Έβγαλε την τελευταία φωτογραφία στο Τείχος του Βερολίνου μια μέρα μετά την πτώση του. Όνειρό του ήταν μία ενωμένη Ευρώπη και με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου πίστεψε ότι το σχέδιό του δεν είχε πια νόημα. Έβαλε τα αρνητικά σε ένα κουτί και τα ξέχασε για 25 χρόνια…
Μόνος στο δάσοςΣτο Τμήμα “Από οθόνη σε Οθόνη”
Το αίνιγμα της Κέρου του Κώστα Μαχαίρα
Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Κέρο, με ξεναγό τον επικεφαλής της ανασκαφής, Βρετανό καθηγητή Προϊστορικής Αρχαιολογίας, λόρδο Κόλιν Ρένφριου, ο οποίος έχει αφιερωθεί στη μελέτη της περιοχής από τη δεκαετία του ’60.
Το αίνιγμα της ΚέρουΜίμησις πράξεως του Μιχάλη Λυκούδη
Το ντοκιμαντέρ καταγράφει το ανέβασμα της παράστασης «Αλκηστις» του Ευριπίδη για το Φεστιβάλ Επιδαύρου 2017. Μέσα από αυτήν την καταγραφή, αναδεικνύονται η ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ και το μεγαλείο του Αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου.
Μίμησις πράξεωςΤο μαγικό των ανθρώπων: Η Νάσια από τη Μολδαβία της Πέννυς Παναγιωτοπούλου Με σπασμένα ελληνικά η Νάσια μιλάει, τραγουδάει, κλαίει, θυμάται και αναπολεί. Άφησε πίσω στη Μολδαβία έναν άνδρα βίαιο που έπινε και χτυπούσε. Η Νάσια φεύγει για να σωθεί.
Το μαγικό των ανθρώπων: Η Νάσια από τη ΜολδαβίαΑπό αγκάθι ρόδο: Σέντρα της Νικόλ Αλεξανδροπούλου
H Σόγκρα και η Λεϊλά μαγειρεύουν. Η Σακίμπα κάνει μάθημα πιάνου. Σε λίγο και οι τρεις θα μπουν στην προπόνηση. Η Hestia, η πρώτη ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών προσφύγων, έχει γίνει μια μικρή πατρίδα για τις νεαρές παίκτριες. Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος παρακολουθεί την προπόνησή τους και ακούει τα όνειρα των αθλητριών για το μέλλον. Μπορεί η μπάλα να αλλάξει τον κόσμο;
Από αγκάθι ρόδο: ΣέντραΕς αύριον τα σπουδαία: Λοσάντζελε Αθήνα και πάλι πίσω του Χάρη Γουλάτου
Η κοινότητα των κωμικών βρίσκει καταφύγιο στο Internet. Ο Κώστας Μαλιάτσης Σάλας, γνωστός μέσα από το YouTube και το όραμά του για το Λοσάντζελε, σ’ ένα ντοκιμαντέρ για το παρεξηγημένο χιούμορ και την ελευθερία του λόγου.
Ες αύριον τα σπουδαία: Λοσάντζελε Αθήνα και πάλι πίσω- Ως συμπαραγωγός
1000 τ.μ. χρόνου της Μάρως Αναστοπούλου
Μελετώντας ένα κομμάτι γης 1.000 τετραγωνικών μέτρων στο Γεράκι Λακωνίας, μία ομάδα αρχαιολόγων προσπαθεί να ανασυνθέσει το μακρινό παρελθόν της ακρόπολης των Aρχαίων Γερονθρών. Ανάμεσα στα ελαιόδεντρα και τις πέτρες, οι αρχαιολόγοι με τους κατοίκους του Γερακίου προσθέτουν το δικό τους στρώμα χρόνου στην αιώνια αναζήτηση κατανόησης του παρελθόντος.
Μάρκος του Νίκου Σκαρέντζου
Μια παρέα μουσικών ταξιδεύουν στη Σύρο, για ένα αφιέρωμα προς τιμήν του Μάρκου Βαμβακάρη. Συνθέτες, μουσικολόγοι και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, αναδεικνύουν τη σημαντική μουσική κληρονομιά του στον 21ο αιώνα και στη μουσική της Ευρώπης.
Ο τέταρτος χαρακτήρας της Κατερίνας Πατρώνη
Οι παράλληλοι μονόλογοι τριών ανθρώπων ψηλαφούν τα βιώματα της απώλειας, της ενοχής, της πίστης και της αναζήτησης της λύτρωσης. Εξομολογήσεις και περιπλανήσεις στο αστικό τοπίο, στο οποίο οι ήρωες κάνουν τις μικρές τους τελετουργίες και αποκαλύπτουν απρόσμενες όψεις του.
Πριμαρόλια του Παναγιώτη Κακαβιά
Το ταξίδι της μαύρης σταφίδας, του ελληνικού «μαύρου χρυσού». Το ντοκιμαντέρ μάς οδηγεί, μέσα από την προετοιμασία μιας εικαστικής έκθεσης με θέμα τη σταφίδα, να γνωρίσουμε την σημασία του προϊόντος για την τοπική κοινωνία και την Ελλάδα, την ιστορία της, αλλά και τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται με αυτή.
Υ1 – Στη σιωπή του βυθού του Φίλιππου Βαρδάκα
14 Σεπτεμβρίου 1943. Το θρυλικό Υποβρύχιο «Υ1-Λ. Κατσώνης» βυθίζεται βόρεια της Σκιάθου από γερμανικό ανθυποβρυχιακό. Μέσα από το βιβλίο του ύπαρχου Ηλία Τσουκαλά, που κολύμπησε επί 9 ώρες για να σωθεί, καθώς και μέσα από απόρρητα έγγραφα και ημερολόγια, ξετυλίγονται οι ανθρώπινες ιστορίες που πλέκονται γύρω από το υποβρύχιο.
Νίκος Καρούζος – Ο δρόμος για το έαρ του Γιάννη Καρπούζη
Ένας επίμονος ερευνητής εξετάζει την ταραχώδη ζωή και το ανεξερεύνητο έργο του μοντερνιστή ποιητή Νίκου Καρούζου. Καταδύεται έτσι σε ένα πλήθος αρχείων, σούπερ 8 φιλμ και ιστορικών γεγονότων, περνάει από τη συννεφιασμένη Αθήνα, το Ναύπλιο, την Κρονστάνδη και τη Στοκχόλμη για να καταλήξει στο «Έαρ», στην «άνοιξη» της ιστορίας που δεν έχει έρθει ακόμη.
- Ως υποστηρίκτρια
Μεταφορά του Ηλία Γιαννακάκη
Το κτήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος δεσπόζει στο κέντρο της Αθήνας, με τους νεοκλασικούς του κίονες να προσπαθούν να θυμίσουν τη «χρυσή εποχή» του Περικλή και των αρχαίων σοφών. Ο σκηνοθέτης καταγράφει τις προετοιμασίες για τη μεταφορά των βιβλίων σε μία πόλη που θυμίζει πεδίο μάχης.
ΔΙΟΝΥΣΟΣ, η επιστροφή του Σπύρου Τσιφτσή
Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί τον Θόδωρο Τερζόπουλο από το χωριό Μακρύγιαλο Πιερίας, απ’ όπου ξεκίνησε ως το τέταρτο παιδί μιας αγροτικής οικογένειας προσφύγων από τον Πόντο, στο ταξίδι του στο Berliner Ensemble, στη Ρωσία, την Κίνα, την Αμερική, στη βάση του στο θέατρο Άττις στο Μεταξουργείο και στους Δελφούς, όπου ξεκίνησαν όλα.
Όπου υπάρχουν άνθρωποι του Νίκου Μεγγρέλη
Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων της ανθρωπιστικής οργάνωσης «Γιατροί του Κόσμου» Ελλάδας, ο Νίκος Μεγγρέλης σκηνοθετεί ένα ντοκιμαντέρ βασισμένο σε σπάνιο οπτικό υλικό της οργάνωσης και στις αφηγήσεις μελών που τη στελέχωσαν και συμμετείχαν σε δεκάδες αποστολές στην Ελλάδα και στα τέσσερα σημεία της γης.
Τα όριά μας του Δημήτρη Γιατζουζάκη
Ένας αθλητής με αναπηρία πηγαίνει την 7χρονη κόρη του και τον 5χρονο γιο του σε έναν από τους πρώτους τους αγώνες παιδικού τριάθλου και θυμάται τον πιο δύσκολο αγώνα που έχει κάνει ποτέ, ένα Ironman: μια από τις πιο εξαντλητικές δοκιμασίες που μπορεί ν’ αντέξει κανείς σε μια μέρα.
Το ίχνος του χρόνου της Διονυσίας Κοπανά Ένα ντοκιμαντέρ για τον χρόνο, τη μνήμη, τη νοσταλγία. Μια ταινία για τη γοητεία της αρχαιολογίας και της ανασκαφής μέσα από το post mortem πορτρέτο του αρχαιολόγου Γιάννη Σακελλαράκη. Μια κινηματογραφική ανασκαφή για να έρθει στο φως μια εικόνα μέσα από θραύσματα και ίχνη, όπως κάνει και η αρχαιολογία.
Όλα τα παραπάνω ντοκιμαντέρ θα προβληθούν τη σεζόν 2020-21 από τη ζώνη ντοκgr κάθε Δευτέρα, στις 22:30, στην ΕΡΤ2.
Το αφιέρωμα επιμελήθηκε ο Λευτέρης Φυλακτός.
22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Από 5 έως τις 15 Μαρτίου 2020
Ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, κινητοποίηση: Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης γιορτάζει την τέχνη του ντοκιμαντέρ μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα ταινιών, εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών.
Περιλαμβάνει το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, το Διαγωνιστικό Τμήμα Πρωτοεμφανιζόμενων με τις πρώτες ή δεύτερες ταινίες νέων δημιουργών, καθώς και το Διαγωνιστικό Τμήμα Ταινιών VR / Virtual Reality. Το Φεστιβάλ φιλοξενεί την πλούσια ετήσια ελληνική παραγωγή ντοκιμαντέρ. Το εδραιωμένο Agora Doc Market, το καθιερωμένο σημείο συνάντησης επαγγελματιών του κινηματογράφου απ’ όλο τον κόσμο, παρουσιάζει τα τμήματα: Docs in Progress, Thessaloniki Pitching Forum και Doc Market. Επιπλέον, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ διεξάγεται ποικιλία παράλληλων εκδηλώσεων -masterclasses, συζητήσεις και πολλά άλλα- προσελκύοντας περισσότερους από 80.000 θεατές και επισκέπτες κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.