Αλλά και οι πολύ κακές συνθήκες σήμερα σε κάποια δημοσιογραφικά θεωρεία
Η περιγραφή αγώνων από τα δημοσιογραφικά θεωρεία των γηπέδων είναι μια παλιά πικρή ιστορία για τους αθλητικούς συντάκτες. Μας το θύμισε ο Γιάννης Μαμουζέλος αναρτώντας αυτή τη φωτογραφία που δείχνει τις συνθήκες δουλειάς τους τη δεκαετία του ’80, αλλά και αργότερα. Εκείνη την εποχή, από εκείνα τα θεωρεία, γράφει ο Γιάννης, «έχω κάνει περιγραφές μέσα στο γήπεδο ή στις κερκίδες ανάμεσα σε κραυγάζοντες οπαδούς, σε μια πλατφόρμα από νοβοπάν πάνω από τη "στέγη" (στην κερκίδα προς τη θάλασσα) στο γήπεδο του ΟΦΗ κι ακόμη επάνω στην τσιμεντένια στέγη της κερκίδας των επισήμων στο γήπεδο Χαριλάου, ανεβαίνοντας με μια σιδερένια σκάλα, που αφαιρούσαν οι άνθρωποι του γηπέδου έως το τέλος του ματς! Περιγραφές χωρίς "κάσκες" με ακουστικά και προσαρμοσμένο μικρόφωνο, χωρίς μόνιτορ, χωρίς κάλυψη από τις καιρικές συνθήκες και τους διαχρονικά ενδημούντες στα γήπεδα αγανακτισμένους».
Ένιωθε σαν να οδηγεί με ομίχλη και βλέπει στα πέντε μέτρα
Από τότε τα πράγματα έφτιαξαν, αλλά όχι τελείως. Χείριστες έως άθλιες συνθήκες επικρατούν σε πολλά γήπεδα και σήμερα –και δεν μιλάμε μόνο για εκείνα των χαμηλών κατηγοριών. Πάνε περίπου δύο χρόνια από τότε που γράψαμε εδώ, στο μπλογκ, για την έκρηξη θυμού του Γιάννη Ράνιου στον αέρα της ΕΡΑ Σπορ. Μετέδιδε τον αγώνα Λαμίας-Ολυμπιακού και όσοι τον άκουγαν έμαθαν/μάθαμε ότι τα
Στη Λεωφόρο των παλιών και των νέων θεωρείων
Αλλά δεν είναι άριστες οι συνθήκες και σε γήπεδα του κέντρου. Κάποτε στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας τα δημοσιογραφικά ήταν ακριβώς πάνω από τους καθήμενους στην κερκίδα προς την πλευρά της οδού Τσόχα. Μπορούσε να σηκωθεί ο καθένας από τους θεατές και να βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο, στα πενήντα εκατοστά, με τους δημοσιογράφους που στοιβάζοντας στους πάγκους του θεωρείου, χωρίς να υπάρχει καν διαχωριστικό τζάμι ανάμεσα σε φιλάθλους και συντάκτες. Αυτά ώσπου έγιναν «δημοσιογραφικά» υπερυψωμένα, πάνω από τις κερκίδες με σιδηροκατασκευές και εξωτερική σιδερένια σκάλα. Μικρά καμαράκια χωρίς τα απαραίτητα για μια μετάδοση με επαγγελματική άνεση. Πολύ μακριά από το να είναι σωστός χώρος δουλειάς για έναν δημοσιογράφο.
Βάσω Μώραλη: «Ηρωικές εποχές»
Η Βάσω Μώραλη, η πρώτη γυναίκα που μετέδωσε ποδοσφαιρικούς αγώνες –και ήταν εξαιρετική στη δουλειά της– συμπλήρωσε την ανάρτηση του Γιάννη Μαμουζέλου με ένα σχόλιο για τις παλιές («ηρωικές» τις χαρακτήρισε) εποχές:
«Με εξαίρεση το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας (από το 1982 και μετά), το Στάδιο Καραϊσκάκη (ακόμα και στην παλιά του μορφή) και το πολύ άλλα 1-2 γήπεδα σε ολόκληρη την Ελλάδα, τα υπόλοιπα έμοιαζαν για όσους κάναμε "ζωντανές" μεταδόσεις με πεδίο μάχης...» γράφει. Και προσθέτει ότι οι δημοσιογράφοι ήταν απροστάτευτοι κάνοντας τη δουλειά τους «ανάμεσα ή σε απόσταση αναπνοής από τους οπαδούς των ομάδων, στο έλεος κάποιων θερμοκέφαλων ή των καιρικών συνθηκών».
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.